Viikon harjoitus: virkistävä kuuntelu

Kuuntele viikon ajan tavallista tarkemmin ympäristösi ääniä missä tahansa oletkin. Harjoitusta voit tehdä kotona, töissä, liikenteessä, luonnon äärellä…

Virittäydy ensin tähän hetkeen vetämällä syvään henkeä. Ulospuhalluksella voit ajatella päästäväsi irti kaikesta turhasta, joka ei ole tässä ja nyt. Huomaa, miten voit valita tietoisen läsnäolon, tähän hetkeen keskittymisen.

Herkisty sitten kuulemaan, mitä ääniä kuulet ympäristöstäsi. Millaisia ääniä kuulet kaukaa, etäisyyden päästä? Millaisia ääniä kuulet  läheltä? Mitä ääniä kuulet itsestäsi? Kuuntele kaikkia ääniä arvottamatta niitä tai miettimättä mistä äänet tulevat. Anna äänien vain olla ja kuule. Tee tätä harjoitusta 1-2 minuutin ajan ja tunnustele läsnäolon virkistävää kokemusta.

 

 

Jätä kommentti

Kurssikalenteri
Seuraava mindfulness-intensiivikurssi, TaitoBa House Tutustu
Lue läsnäolovinkit blogista!
Mieli-lehden artikkeli
Mielenrauhaa mindfulnessista. Lataa artikkeli tästä pdf-muodossa