Viikon harjoitus: rauhoita päiväsi heti herättyäsi

Onko sinulla tapana aamulla herätessäsi pompata heti sängystä ylös vai jäädä vielä sänkyyn pohtimaan päivän tulevia tapahtumia? Mitä jos jäisit seuraavana aamuna muutamaksi minuutiksi sänkyyn ja antaisit muutaman ajatuksen itsellesi, kuuntelisit mitä sinulle ja kehollesi kuuluu.

Tunnista kehosi asento ja jännitys- tai rentoustila. Hengitä kuvitellen, että hengityksen virta kulkee sieraimista aina varpaisiin saakka ja takaisin. Anna kehosi olla juuri sellainen kuin se sillä hetkellä on. Anna muutama ajatus asioille, joista olet kiitollinen tänä aamuna. Tunnustele vielä myös, missä kiitollisuus tuntuu kehossasi. Pysyttele tuntemuksessa 20 sekuntia. Näin olet valmis nousemaan ylös rauhallisin mielin uuteen päivään.

 

 

Jätä kommentti

Kurssikalenteri
Seuraava mindfulness-intensiivikurssi, TaitoBa House Tutustu
Lue läsnäolovinkit blogista!
Mieli-lehden artikkeli
Mielenrauhaa mindfulnessista. Lataa artikkeli tästä pdf-muodossa