Hyviä vinkkejä harjoitteluun

Mindfulness-harjoittelun vaikutukset alkavat näkyä ihmisissä hyvin yksilöllisesti – toiset huomaavat eroja olossa nopeasti, toisissa läsnäolon taito kasvaa ikäänkuin piilossa ja tulee esiin uudenlaisena, taitavampana toimintana haastavissa ja stressaavissa tilanteissa. On tärkeää olla tavoittelematta mitään erityistä tilaa, kun harjoittelee, vain sallien sen, mikä kussakin hetkessä on läsnä. Muista, että voit harjoitella missä tahansa tunnetilassa, sinun ei siis tarvitse olla rauhallinen aloittaessasi harjoituksen eikä välttämättä edes sen aikana. Sinun ei myöskään tarvitse osata ”tyhjentää” mieltä, riittää että kuuntelet harjoitusta ja toimit sen ohjeiden mukaan sen verran, mikä on nyt mahdollista. Jokainen harjoitus on erilainen kuten jokainen elämäsi hetki on ainutlaatuinen.

Harjoittelussa tärkeintä on säännöllisyys sekä mindfulness-asenne:

hyväksyen tunteet ja ajatukset

suorittamatta ja tavoittelematta tiettyä tilaa

uteliaasti tutkien

omaan viisauteen luottaen

kärsivällisesti alusta aloittaen

lempeästi itseä kuunnellen ja arvostaen

 

Jätä kommentti

Kurssikalenteri
Seuraava mindfulness-intensiivikurssi, TaitoBa House Tutustu
Lue läsnäolovinkit blogista!
Mieli-lehden artikkeli
Mielenrauhaa mindfulnessista. Lataa artikkeli tästä pdf-muodossa